Söndagkväll

Ikväll väljer jag att tänka på allt som är bra.
 
1. Jag har en blank almanacka inför veckan! Jiho! Innebär tid till att läsa, skriva, meditera, dona på med mitt utöver jobb och familjeliv.(ja jag är introvert :D) Jag har två bra böcker, en ritbok, ett par tvserier och några källarprojekt som bara ropar mitt namn... "- jag kommer!" 
2. Hösten är här! Jag får ta fram kängor och gömma mig i stora stickade koftor och dra en mössa på huvudet. Det är härligt att vara ute i den friska luften och påta på i trädgården eller ta skogspromenader. Mysig årstid där man med gott samvete kan skippa stranden och istället kura i soffan med tända ljus, hembakad paj och snoriga barn. Snorgia barn är ju visserligen inte kul men kommer på köpet med hösten...
3. Hunden som efter många om och men fick diagnosen diabetes insipidus verkar svara bra på medicinen och även fast jag inte vågar hoppas helt så känns det positivt! Vår älskade fina Kaiser.
4. Barnen trivs bra på förskola, skola och fritids och då mår jag också bra på dagarna när jag vet att dom har det bra. Svårare än så är det inte.
 
Jag är tacksam för allt jag har.
 
 
"The secret to life is to put yourself in the right lightning. For some it´s a Broadway spotlight; for others, a lamplit desk" - Susan Cain
 
 
 
 
 
Allmänt, andlighet | |
#1 - - Lotta:

Åh, jag förstår precis hur härligt!
Själv drömmer jag om några timmar för mig själv i ett tyst rum så jag får skriva ner alla idéer jag har. Nördigt, kanske, men jag är också introvert :-) Ha en fin dag!

Svar: Jag hoppas du finner tid till dessa timmar för dig själv, ladda batterierna för att möta världen :) . Ha det fint du me! Kram
Jessica

Upp