Födelsedagar och sjukstuga

Vi har ju varit sjuka (förkylning och maginfluensa) och krassliga här i huset så något storslaget firande var det inte tal om när jag och lilleman fyllde år. Men vi firade med en del av närmsta familjen som vågade sig hit trots smittorisken :) Vi fick båda så fina presenter och flera vackra blombuketter. Alltså jag älskar verkligen en bukett fina blommor på mitt bord. Jag kan inte annat än bli lite extra glad på morgonen när man stiger upp och ska dricka morgonkaffet och har en vacker bukett på bordet. Jag ska bli bättre på att unna mig blommor! Det får bli ett tidigt nyårslöfte!
 
Idag var tanken att jag skulle och jobba men i morse kände jag fortfarande magknip och att min mage inte alls är i balans efter magsjukan/maginfluensan vi har haft här i huset. Så jag vände i dörren, värmde en vetekudde och la på magen och ska fortsätta proppa mig med goda bakterier och vila och hoppas att det blir balans snart i systemet. Någon som har några husmorsknep där ute att tipsa om för att få balans i mage/tarm? Jag har ju senaste tiden haft så bra balans i magen och sällan några problem så jag vill bara bli frisk igen.
 
Strax efter jag börjat skriva detta inlägg så läste jag dagens änglakort (draget av Doreen Virtue) som talade för sig själv... "Tranquility. Make time to relax, be still and enjoy your solitude, indulging in much-needed self-care..." Ja finns ju inte så mycket annat att säga än att instämma...
 
Ha en fin dag och glöm inte att det är fullmåne idag, ett bra tillfälle att meditera och jobba andligt och magiskt eftersom energiera är starka.
 
Här finns en länk till en fullmåneritual om man vill: http://astrobloggen.damernasvarld.se/2015/05/02/2500/
 
 
 
 
 
Allmänt, andlighet | |
Upp