Morgonstund har guld..

Ja jag gillar verkligen morgonen, när jag får stiga upp och vara själv en stund innan allt drar igång. Jag tycker det är så mysigt att sitta i min fåtölj i köket och lyssna på när kaffebryggarn blurpar runt och kanske läsa en tidning eller sitta med datorn en stund. Får jag en sådan stund själv på morgonen och nu även med en morgonpromenad först så är jag redo för allt som komma skall sedan. Jag blir inte alls trött av att stiga upp tidigt utan för mig är det mycket värre om jag sover lite för länge, då får jag ont i ryggen och känner mig tung i kroppen. Morgonpromenaderna går över förväntan och det är ett härligt sätt att börja morgonen tillsammans med några solhälsningar. Men visst, vissa mornar är det tungt men då försöker jag tänka på det Renata Clumska sa att man ska fokusera på känslan när man kommer hem igen och det brukar faktiskt hjälpa. Sedan så är det speciellt att vandra i skogen så tidigt på morgonen, tyst fast samtidigt fullt av (djur)liv, en symfoni av fågelkvitter. Ser nästan en eller flera bävrar varje dag och ibland något rådjur.
 
För att ladda dig själv med förutsättningar för att dagen ska bli så bra som möjligt så kan man rabbla denna "morgonbön" inspirerad av Gerald G Jampolsky
 
Kärlek är att göra sig fri från rädsla.
 
Jag väljer själv vilken värld jag föredrar att se.
 
Allt jag ger till andra, ger jag till mig själv.
 
Idag dömer jag inte någon eller något.
 
Det förflutna finns inte längre och kan därför inte skada mig.
 
Nutiden är den enda tiden som finns.
 
Jag väljer fred istället för konflikt.
 
 Ha en fin Och magisk dag! 
 
 
Allmänt, andlighet | |
Upp