Guldstunder i vardagen

Kvällen har lagt sin lugn över huset. Jag sitter i soffan och har det gott. Jag lyssnar på rofyllda ljud som vindspelets kluckande utanför, hundens långa sövande andetag och kattens melodiska spinnande. En litet värmeljus har jag tänt medan jag njuter av några pollysar. Livet är så härligt när man hittar de små gyllene studerna att glädjas åt. I sådana studer inser man att man har allt man behöver, man har det allt bra. En stunds eftertanke och bara stanna där man är, se vad man har och känna sina andetag, svårare än så behöver det inte vara och det kostar ingenting. Idag har jag fått arbeta i jorden med mina händer, det var roligt och härligt. Satt frön, rensat ogräs, vänt komposten och gett hallonbuskarna lite kärlek. Ikväll klockan 21 har jag skrivit upp mig för distanshealing (thorbjorn.se) så det ser jag framemot som en fin avslutning på en fin dag.
 
 
 
 
 
Allmänt, meditation | |
Upp