Giftfri deodorant!

Äntligen verkar det som att jag hittat en deodorant som är bra och vänlig mot både kropp och miljö (Och plånbok). Och det bästa av allt är att man kan göra den själv av ingredienser från skafferiet! Den är faktiskt ätbar även om den nog inte är så god. Jag har testat den nu i några veckor med mycket bra resultat, dvs ingen svettlukt eller klåda. Som jag testat runt bland alla möjliga giftfria deodoranter med varierande resultat och så kanske det hela tiden var så enkelt... Här kommer receptet: 
 
Deo.
2 msk kokosolja
2 msk bikarbonat
2 msk potatismjöl 
5 droppar fin eterisk olja, jag tog ylang ylang vanilj eftersom jag älskar vanilj doft. Men varför inte testa apelsin, citron, kamomill, ros osv..
 
Blanda allt och förvara i ren fin glasburk.
 
 
Allmänt | giftfri deodorant, hemmagjord deodorant | |
Upp