Härliga måndag

Morgonpromenaderna som jag började med i början av sommaren är fortfarande lika energigivande och en bra start på morgonen. Det är inte bara jag som uppskattar dessa morgonpromenader utan även Kaiser som är snabbt vi dörren varje morgon när jag tar på skorna. Han har också blivit så mycket piggare sedan han hamnade på "träningsläger" här hemma. Det är så att han har haft en hel del hälsoproblem på sistone och efter att vi konstaterat hos veterinär att alla värden ser bra ut så insåg vi att det nog är övervikten som ställer till det för honom. Så sedan ett par veckor tillbaka har vi ökat träning och aktivitet och minskat foderintag och uteslutit matrester. Och det märks redan skillnad! Han är piggare, fått bättre kondis och han har mer glöd i ögonen igen. Det är väldigt peppande att se och därför kommer vi köra vidare på detta spår och sedan vid invägning får vi se vad som hänt rent viktmässigt. Jag har redan visualiserat mig Kaiser som pigg och välmående så nu låter jag attraktionslagen sköta resten. Nu har barnen somnat och andra hälften farit å fiskat så då ska jag ha egen mystid. Först ska jag sätta mig och tomglo (eller lappstirra eller meditera :) en stund och sedan göra mig en kopp te och en macka och läsa "Med änglarnas hjälp" av Doreen Virtue.
 
❤️kram och vandra i skönhet❤️
 
Vackra tistlar mot den åskblå himlen
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Lotta:

Tänk vad det spelar roll hur man startar sin dag. Promenad är ju totalt vanebildande och att bara tomglo (härligt uttryck!) är också oslagbart. Kram!

Svar: Ja verkligen! :) När allt kommer omkring så är det ofta i det enkla man finner allt man behöver. Att promenera i naturen är svårslaget och det finns en uttryck som jag tycker så mycket om: "Naturen har inte bråttom, ändå fullbordas allting". Värt att tänka på. kram till dej
Jessica

Upp