Lugna gatan...

Idag blev det inte många knop för någon av oss. Gårdagens kvartersfest blev succé och det var verkligen en jättekul kväll och natt. Det var en uppskattad och efterlängtad kvartersfest och det är roligt att lära känna folk man tidigare bara hejat på. Bland annat hade vi två "husvisningar" under kvällen till två personer som hade varit mycket respektive bott i vårt hus när dom var små och dom berättade lite historier om huset och om husets tidigare ägare, sånt tycker jag är roligt och ger huset lite levande historia :). Vid halv 3 gav jag upp eftersom jag hade barnen dagen efter medan Rikard ramlade hem vid 5-tiden efter den obligatoriska efterfesten hos grannarna! Nä som sagt idag har det varit väldigt lugnt och det har varit passande väder med en massa regn och åska. Lekstugebygget har stått stilla så imorgon blir det nya tag. Jag har däremot varit ute och hunnit njuta lite av allt som frodas i trädgården. Jordgubbar poppar upp och påsen med ängsblomsfröna som jag sådde i en pallkrage blev nog årets bästa i trädgårn! Jag älskar vallmo! Och även blåklinten och prästkragarna som har exploderat den senaste veckan är så vackra! Jag sådde ju dom för att jag skulle kunna plocka in färska blommor lite då och då under sommaren men dom är så fina där dom står så jag vet inte om jag vill plocka in dom ...
 
 
pss... har inga bilder från kvartersfesten och det måste ju innebära att det var en rolig fest eller? :D
Allmänt | |
Upp