svanskotan del II

Just innan jul kontaktade jag ju vården pga min onda svanskota. Läkaren och en sköterska gjorde då en bedöming över telefon utifrån de symptom och problem jag haft och kom fram till att det troligtvis är en inflammation kring svanskotan som ständigt triggas och irriteras av sittande. Inte konstigt att detta blossat upp nu när jag gått från vara aktiv nästa hela dagarna till att mestadels sitta stilla både i bil och på jobbet. I vilket fall ska jag i första hand äta ipren 3 ggr per dag i 10 dagar och undvika att sitta så mycket det är möjligt. Det kan ta länge innan det blir bra just eftersom det är svårt att undvika att sitta, läkaren rekommenderade också att jag kunde sitta på en avslastande typ badring så svanskotan inte belastas. Om det sedan efter ca 10 dagar inte blivit bättre så ska jag prova kontakta sjukgymnast eller kiropraktor för att se om något ligger fel som utlöser inflammationen. Känns inget roligt alls eftersom jag hatar att äta piller i den mängden, men jag ska försöka läsa lite mer om inflammationshämmande kost. På jobbet har jag stått hela dagarna och hemma har jag sett till att bli bättre med kvällspromenader med hunden, så nåt gott kommer det ju ur det hela. Sedan blir det inte att hoppa över några meditationer eftersom jag läste en artikeln från en forskare att man kan dämpa inflammation tillstånd genom meditation och akupunktur, precis som man kan dämpa smärta inifrån så skulle man kunna minska kroppens inflammatoriska reaktion. Intressant. Sedan så har det ju skrivits väldigt mycket om kost kopplat till kroniska inflammationer och hur vi äter oss sjuka. Så förutom att jag kommer att knapra mina piller så ska jag läsa på om antiinflammatorisk kost, röra på mig mer och meditera!
 
 
 
 
 
 
Allmänt | Inflammation svanskotan | |
Upp