Första dagen på drygt 1 år...

Idag har jag börjat jobba igen och det känns i både kropp och knopp, även fast jobbet är detsamma så har ju kunskapen legat vilade ett år, sen har det ju även skett en del förändringar. Jag har även fått några nya kollegor och några har slutat. Det är en stor omställning mot att vara hemma, för hemma är man i rörelse nästan hela tiden, medan på jobbet är det väldigt stillasittande så det kryper i benen så här i början. Så istället för eftermiddagsfika var jag tvungen att ta en promenad och röra på mig. Sedan måste jag ju erkänna att jag saknade mina små gullegryn där hemma..., men jag har i alla fall fått upp bilder på barnen och en buddhastaty på skrivbordet så med dessa att vila ögonen på mellan varven och hämta styrka från så blir nog resten bra. Nu avslutas kvällen med en stunds meditation, ikväll mediterar jag till ett mantra som enligt yogi Bhajan (legend inom kundaliniyogan kan man väl säga) är en av de mest kraftfulla healing mantran som finns och används för att heala sig själv, andra eller världen. Här hemma är nästan alla mer eller mindre förkylda och hunden har gjort illa tassen så jag tyckte att detta mantra passar sig bra. Mantrat är 'ra ma da sa sa say so hung'. Betyder: 'sol måne jord oändlighet totalitet, jag är du. Personligen gillar jag att lyssna på när Mirabai Ceiba sjunger mantrat men det finns många fina versioner, bara att lyssna sig fram vilken man trivs med. 
 
 

Allmänt, andlighet, meditation | Ra ma da sa sa say so hung | |
Upp