En liten svacka

Den här veckan har varit lite av en bergochdal bana. På jobbet blev en kollega uppsagd under ganska trista omständigheter så det blev ganska känslosamt. Sedan känns det som om småskit avlöst varandra eller så har jag bara varit ur balans och då brukar man dra till sig mer obalans. Det är som om man ibland hamnar i ett läge där man får ett par grumliga glasögon pga något som har hänt och sedan hänger grumligheten kvar så allt annat man ser blir lite grått. Sedan hade jag sett framemot lite gemensamt julgodisbak i helgen, men det blev inget av det heller eftersom jag nu verkar dragit på mig en förkylning också. Så i veckan har jag varit arg, ledsen, trött och allmänt less. Det har gjort att jag varit en grinig och orkeslös mamma och det ger mig dåligt samvete. Men nu vänder jag blad och putsar upp glasögonen och försöker att inte vara så hård mot mig själv...
 
Det snöar och är så vackert ute och inne sprider julen värme... 
 
"I fall
I rise
I make mistakes
I live
I learn
I've been hurt but I'm alive
I'm human
I'm not perfect but I'm thankful"
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp