Det du önskar...

..kan du få.  Jag har märkt många gånger att det man önskar eller ber om till högre makter eller universum eller vad man nu tror på så blir det så. Däremot blir det inte alltid på det sätt man förväntar sig att det ska bli eller ser ut. Det gäller att vara öppen och se livets små magiska ögonblick när dom kommer. När jag ser tillbaka på saker och ting så ser jag att många saker och händelser har blivit precis som jag önskat. Men det är inte helt gratis, det kostar ofta mod. Precis som det gamla talspråket så tror jag att man måste våga för att vinna.
 
Sedan tror jag som sagt att det inte altid ser ut som man tänkt sig. Om man tar det klassiska att önska sig mer pengar eller bättre ekonomi. Det är inte troligt att en bunt med pengar ligger på farstubron när man vaknar på morgonen, men däremot kanske någon erbjuder sig att hjälpa en med något som annars kostat, man kanske får tillbaka på skatten eller en skuld återbetald osv osv. Eller så kanske man aldrig köpte en lott när man önskade mer pengar....
 
Jag vill avsluta med ett citat från boken "Alkemisten" som jag älskar och som jag tror stämmer: "När du verkligen vill någonting verkar hela universum för att du ska få din önskan uppfylld"... 
 
kram
  
 
 
 
Allmänt, andlighet | |
Upp