Pouring cake

Tidig morgon och stiger jag inte upp för att yoga på morgonen så varför inte förlora sig i tårtor. Det är kul att googla runt och se och inspireras av tårtor. Nu ska jag snart göra en kanintårta men tänkte bjuda på bild och beskrivning av en pouring cake som jag gjort tidigare. Jag tycker dom är så coola, men det var inte lätt att göra, men kul och utmanande med en lagom dos svordomar.
 
Tårtan består av en chokladtårtbotten fylld med hallongrädde. Spacklad med grädde med en kant av chokladfingrar och sedan nonstops som hälls ut över tårtan.
Själva momentet där godiset hälls ut gjorde jag genom att sticka ner ett sugrör i tårtan och sätta en grillpinne inuti för att stärka upp. Sedan limmade jag fast nonstops med smält choklad, en och en (suck...jobbigt, kladdigt...) och avslutade med att fylla den tomma nonstopspåsen med bomull och sticka fast på sugröret. Jag var inte 100 % nöjd med finishen men eftersom det var en ny typ av tårta så vad jag mest fokuserad på att få den hällande effekten och det andra fick stå tillbaka lite. Men nästa gång.. om det blir en nästa gång...
 
Så ska du testa, ladda upp med tålamod och pilliga fingrar.
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Tårtor | pouring cake | |
Upp