Två tips till småbarnsföräldrar!

Ibald kommer man på små knep som hjälper till att skapa lite ordning i det ständiga kaos som råder i ett hus med 2 vuxna, 3 barn, 1 hund och 1 katt... Här kommer två tips som hjälp här hemma iallafall!
 
Om man har flera våningar i huset och barnens rum är på ovanvåningen men alla deras grejer ständigt på nedanvåningen.. känns igen? Ja då har jag skaffat en typ icakorg och ställt nere i hallen nedanför trappen och där lägger jag saker som barnen sprider omkring sig som ska till deras rum. När det är läggdags så bärs korgen upp och töms!
 
 
 
 
"Mamma jag är törstig". "Mamma kan jag få ett glas". "Mamma kan jag få ett glas vatten". Detta händer ungefär 29 gånger på en dag. Så mamman köpte varsin mugg och 3 krokar och sedan håller dom koll på det där själva (ja inte minstingen men såsmånigom så jag köpte en mugg till han med). Hur bra som helst för alla!
 
 
Allmänt | ordningstips, städtips | |
Upp