Träna som småbarnsförälder....

Ja det är inte alltid så lätt och det kan vara knepigt att hitta tid. Jag tränar helst inte för sent på kvällen eftersom jag inte orkar och vill göra annat. Sedan har jag egentligen inte så höga ambitioner på träning nu när jag är i den fas i livet som jag är, men lite vill jag hålla igång och gärna hitta nån rutin för. Känner behovet av att ladda batterierna. Som av en händelse läste jag häromdagen en artikel om äventyrerskan Renata Chlumska som är ensamstående småbarnsförälder och hon stiger upp före barnen och går en promenad i skogen kuperad terräng. Perfekt! Där hade vi svaret jag letade! Och hon hade dessutom ett tips på hur man kan tänka om det är motigt att gå upp; fokusera på hur det känns när man öppnar dörren när man kommer hem igen, brukar ju alltid kännas så bra när man gjort det! Så i morse steg jag upp 5 (inga problem), hade lagt fram alla kläder så det gick smidigt att klä sig, drack ett glas vatten och tog hunden och gick ut. Det var en underbar morgon, klar luft efter tidigare regn, massor av fågelkvitter och vi fick se både bäver och änder på skogsrundan. En härlig tid att vara ute i skogen eftersom det känns som att man får uppleva lite annat innan allt riktigt vaknat till liv. Jag försökte att hålla ett ganska högt tempo men jag kunde ju inte låta bli att stanna upp och känna in skogen lite då och då och bara lyssna, titta och andas. Och hälsa på ett eller annat träd .. ;) Men det här känns bra och imorgon har jag tänkt köra igen... sedan när jag kommer tillbaka gör jag några solhälsningar. Om jag kan få in detta med några pass mediyoga i veckan och cykelturer/promenader med vovven på kvällen då känns det riktigt bra! 
 
Så tack Renata Chlumska för dina tips som kom till mig precis när jag behövde dom!
 
Ha en fin fin fredag!
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | träning småbarnsförälder | |
Upp