Trädgårdsliv

Nu har trädgårdslivet kommit igång på riktigt och det känns härligt! Jag försöker att få med barnen så mycket det går men det är lite si och så med intresset, förhoppningsvis blir det större sen. Men idag fick jag iallafall med dom en stund till att så zucchini, solrosor och gräslök som vi tänkte driva upp inne och sedan plantera ut. Jag har även köpt sallad som vi direktsår när vi har berett jorden klart och potatisknölar som ligger och väntar på jordsättning... Jordgubbarna, hallonen och rabarbern har fått lite gödning och jag passade på att riva det gamla skruttiga hallonstödet och byggde ett nytt t-format av lite spillvirke och ståltråd. Blev riktigt bra. När jag var och handlade fröer köpte jag även sommarblommor och blommor som speciellt ska dra till sig fjärilar, det tyckte jag lät bra som älskar fjärilar. Jag har lite kvar att inhandla, kryddväxter som jag planterar ner som färdiga krukor och några fler hallonbuskar. Jag är även sugen på att plantera kamomill för att sedan kunna ta tillvara på blommorna till te. Men vi får väl se vad man hinner med. Vill ju njuta av trädgården och inte känna stress.
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Trädgård | Stöd hallonbuskar, odla med barn | |
Upp