Jahapp

Då var man föräldraledig igen. Ofrivilligt är fel att säga eftersom jag gärna är hemma med barnen, men däremot oplanerat. Men när familjesituationen inte funkar, så funkar inget annat heller för mig och då är det bara att hitta en bättre lösning. Så det fick bli att jag är tjänstledig igen från jobbet till och med augusti- september någon gång. Men lite märkligt är det ju när man bor i en kommun som så gärna och varmt talar om sitt mål med 80 000 invånare men samtidigt inte är villiga att satsa på barnomsorg och då kanske framförallt i landsbygden. Men men jag har lagt ner den kampen innan jag ens börjat den eftersom det tar mer energi än jag har. Så nu är jag hemma med lilleman och det känns bra, vi får ihop vardagen bra för hela familjen och lilleman mår bra! Då mår jag bra! Sedan har vi haft det så bra och fått avlastning av familjen senaste tiden och det är så välkommet! I veckan kom svärmor hit och lagade lasagne så det räckte flera dagar - guld värt! Vi har även fått hjälp med Kaiser och han har fått gå på flera långa promenader varje dag, något som vi har svårt att hinna med själva. 
 
Dagen har varit en lördag i min smak, en tur till kiosken för att handla lördagsgodis och sedan bjöds det på kokkaffe tillagad över öppen eld, godare kaffe finns inte! Möjligtvis är det ännu godare om man dricker det ute i  skogen, vid en älv, i tystnad...oj nu drömde jag mig bort lite.... Jag hoppas det blir en fiskeresa för mig och Rikard i sommar, vi är sugna på att åka tillbaka till Dellikälven.
 
Måste avsluta med att säga vad fint Lo sa till mig här om dagen: "mamma - alla är olika med lika bra"... Härligt va!? Finns ju hopp för framtiden! 
 
Ha en fin kväll! 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp