Tillbaka i vardagen

Det var en härlig vecka på Gran Canaria där jag laddat mig med solenergi. Trots några motgångar under resan så var den bra och ungarna hade det superbra och det betyder otroligt mycket för mig. Själv har man fått ladda med sol, värme, hav och palmer. Känner en del stress på jobbet just nu med beordrad övertid och lite annat och det är inte bra så nu måste jag slå ner på takten. Tack och lov har jag en stöttande och förstående chef som är bra att prata med, betyder väldigt mycket. Jag tror mycket av min stress helt enkelt beror på att jobba heltid som 3 barnsmamma inte går ihop, så nu ska jag gå ner till 75 % till att börja med och vara ledig en dag i veckan och korta övriga dagar litegrann. Om jag känner att det berömda livspusslet går ihop (gör det någonsin det..?) så kör jag på det annars får jag väl minska mer i arbetstid. Nu startar mediyogan igång igen och på jobbet har det dragit igång med ett lunchpass vinyasayoga så det ser jag framemot att få dessa stunder för mig själv. Annars går hemmayogan och meditation bra, jag försöker göra minst 3 yogapass i veckan och helst en stunds meditation varje dag även fast det bara blir 10 minuters stanna-upp. Nu en kopp te och jag avslutar med en fin mening från tepåsen: "love will lay a carpet of treasures under your feet".... I believe it will...
 
Altanhäng...
 
Bamseparadhäng...
 
Poolhäng....
 
Paella och ett underbart gott glas husets vin
 
Ökenhäng i Maspalomasöknen...
 
 
Allmänt | |
Upp