Simma lugnt

Jag försöker hitta tillbaka och prioritera mig själv lite mer, det är så lätt att glömma med tre små barn och djur och ett hem som behöver ens kärlek, skötsel och omtanke. Jag har så väldigt lätt att bortprioritera mig själv och det är inte bra i det långa loppet. Så för att stoppa den negativa spiralen så har jag börjat simma, ger mig den tiden och det är så skönt. Jag börjar arbetsdagar med att simma ca 1/2 timme på badhuset innan jobbet och det är så skönt. Simmar längd efter längd i min egen värld och bara njuter (och bonusen är att det är bra träning också!). När jag är färdig kopplar jag av i bastun innan jag far på jobbet, man kan nog inte börja dagen bättre! Jag ska verkligen försöka hålla kvar denna rutin för det är något som jag mår bra av. Jag har även anmält mig till en kurs som jag funderat fram och tillbaka på och nu kändes det rätt att hoppa på. Det är en kurs inom området energimedicin som bygger på kunskaper som våra ursprungsbefolkningar bevarat under hundratals år. Kursen leds av en kvinna som jag varit på behandling hos och som jag har stort förtroende för. Känns spännande och roligt och första delen börjar I april. Nu en kopp te med det fina budskapet " your greatest strength is love" .. True that... 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp