Förkylningssmoothie

Fick influensan förra veckan och har haft feber, halsont och värk i kroppen. Halsontet har övergått i hosta och febern är nästan borta, men jag är väldigt energilös. Förutom vila, ljummet vatten med honung och gurgla med saltvatten så blandade jag ihop en smoothie med sådant jag känner att jag behöver för att bli piggare. Den blev smarrig!
 
Apelsinsmoothie
 
2 dl havremjölk
1 1/2 pressad apelsin.
1 tsk pressad limesaft
1 banan
1 dl blandade gröna salladsblad
1 tsk riven ingefära
1/2 tsk kanel
1 tsk nyponskaspulver
 
Mixa allt och drick! Den blev inte så tjock som mina smooothisar brukar vara men väldigt god och uppfriskande.
 
 
 
 
 Vintern har kommit ordentligt nu också med snö och minusgrader, men jag har tyvärr bara kunnat njuta av den genom fönstret än så länge....
 
 
 
 
Allmänt, Sött och gott | Förkylningssmoothie | |
#1 - - Jennifer Deak:

Den måste jag testa 😊

Svar: Hoppas du gillar den! Ha det fint! *Kärlek&ljus
Jessica

Upp