Man får det man behöver..

..bara man är uppmärksam. :)
 
Igår efter att jag skrivit om att jag hade mycket i huvudet och velade och grubblade så fick jag detta änglabudskap och det var precis vad jag behövde höra och kändes så bra. 
 
"Hej mina Änglavänner 
Här är dagens änglabudskap:
"Dröj inte med att ge service genom att vänta på den dag då du lämnar ditt nuvarande arbete, för många tillfällen att glädjefyllt ge väntar på dig nu."
Ditt liv händer nu, i detta ögonblick. 
Inte imorgon och inte igår. 
Det händer nu. 
Ibland är det bra att vänta, men ibland ska du agera så snart du kan.
Speciellt när du har känslan att din hjälp behövs.
Det är som med lyckan. När du väntar på det perfekta tillfället kommer du senare inse att din bästa tid redan har passerat.
Var till hjälp närhelst du har möjlighet oavsett om det är på ditt arbete eller på din fritid och det måste inte vara speciella märkvärdiga saker heller.
Var som ljuset och sprid ditt ljus var och när du kan.
Det kommer vara många som kommer tacka dig senare.
Önskar er alla en härlig fredag och en fridfull helg"
 
 
 
 
 
 
Allmänt, andlighet | |
Upp