21 dar

Det sägs att det tar 21 dagar att skapa en ny vana. Jag har börjat att yoga igen eftersom jag haft så ont i ryggen och då hjälper yogan. Yoga gör verkligen gott för kroppen. Jag hade väldigt svårt att yoga i slutet av graviditeten pga foglossning och allmänt ont och tung kropp. Men nu har jag som sagt kört igång lite försiktigt igen med fokus på ryggövningar och jag har gett mig dän på att jag ska hålla uppe minst 21 dagar i sträck. Som belöning till mig själv har jag sagt att jag får köpa en ny yogamatta när jag klarat målet. Så nu gäller det bara att hålla ut! 
 
 
Idag hade vi besök av en kamininstallatör som kollade på hur vi ska gå tillväga när vi ska sätta in braskamin. Så klart är ju inget standard i detta hus utan det blir lite meck kring skorstenen och jag hoppas bara det inte drar iväg för mycket. För ju mer speciallösningar dessto mer pengar och vi har ju en begränsad budget. Nu är nästa steg att få hit en sotare som provtrycker och godkänner rökkanalen och sedan får vi en offert från eldabutiken. Det dröjer väl ett tag till innan vi kan köra igång första brasan men nu är det igång iallafall.
 
Ikväll är tanken att vi ska sätta upp julbelysning och dricka lite (mera) glögg. Kan verkligen rekommendera Per Morbergs Glögg, supergod!
 
 
 
Ha en skön tisdagkväll!
 
Kramar Jessica
Allmänt, yoga | |
Upp