Kyrkans låsta dörrar

Idag har jag börjat jobba litegrann för jag känner att orken börjat komma tillbaka. Men jag skyndar långsamt så kroppen fortsatt får friskna till helt och hållet. På förmiddagen tog jag en promenad för första gången på nån vecka och med tanke på den hemska bussolyckan som hänt ungdomarna på skidresa tänkte jag att jag skulle gå till kyrkan och tända ett ljus och sända min tankar och böner till de drabbade. Men väl framme vid kyrkan så kände jag på dörren och den var låst! Jag tycker det är så trist att kyrkor så ofta är låsta nu för tiden. Det har hänt mig förut att jag skulle gå till kyrkan och tända ljus för offren i samband med ett terrordåd men även då möttes av en låst dörr. Jag kan förstå i storstäder där det är problem med stölder och så men jag bor i en liten by och jag tycker kyrkan åtminstonde kunde ha öppet under dagtid typ mellan 9-16. Men icke. Jag är troende men inte religiös så jag deltar väldigt sällan på gudtjänster och liknande eftersom jag inte gillar hur Gud och Jesus har paketerats av kyrkan. Men däremot gillar jag kyrkan som ett rum för eftertanke, bön, kärlek osv. så då känns det så trist att kyrkan inte är mer tillgänglig. 
 
Så det var bara att vända hem igen med vovven och så gick jag hem och tände ett ljus och skickade mina tankar till alla drabbade. 
 
Så kärlek till er alla där ute och glöm inte att ta hand om nära och kära i detta sköra liv vi har.
 
 
Allmänt, andlighet | den låsta kyrkan | |
Upp