Astrologi: Merkurius retrograd

Ja som rubriken lyder så vänder Merkurius och börjar backa, dvs gå retrograd idag den 17 september och det pågår i 3 veckor fram till den 9 oktober. Så dra ner på tempot, reflektera, tänk över det gamla du ska lämna och var öppen inför det nya som ska komma. Ge dig tid att stanna av och umgås med dig själv. Merkurius retrograd sägs ställa till med lite trubbel när det kommer till teknik, kommunikation och gör allt lite förvirrat. Så tipsen från astrologer brukar vara att göra en backup på hårddisken, inte köpa nya tekniska prylar, vara tydlig i kommunikationen och inte fatta viktiga stora beslut om det kan vänta. Och om du reser, ställ inte in resan men var förberedd på att det kan bli förseningar, bagage komma bort och liknande...Det är lite kaos i energierna så starta inte nya projekt eller skriv inte kontrakt. Lägg tiden som sagt på reflektion och rensa ur det gamla. Städa garderober, rensa lådor osv. Avsluta påbörjade projekt som du inte gjort klart. Alla dessa tips tar jag verkligen till mig och jag ser detta som en underbar tid att komma ikapp mig själv.
 
Enkelt förklarat så vad som händer är att planeten Merkurius kan röra sig max 28 grader från solen och när den når sitt max så går det retrograd. Men den går inte baklänges egentligen men det ser ut som det från jorden och magnetfältet som då uppstår är det som antas påverka oss.
 
Så var beredd att de närmaste veckorna kan kännas lite som; "too much too soon" eller "too little too late" ...
 
Njut av hösten och det enkla, vackra runt omkring dig...
Allmänt | Merkurius retrograd | |
#1 - - Ulrika:

Tack, bra att veta och too much too soon, har redan landat här..

Svar: Sänder en styrkekram 🌸
Jessica

#2 - - Anonym:

Det här har jag läst på flera ställen och tar till mig!

Svar: Mm samma här och för mig har redan det tekniska ställt till det en del så jag går verkligen in för att avsluta gamla projekt och rensa ur källare och förråd här hemma...
Jessica

Upp