Utställning av mina tavlor

Jag är så glad och peppad eftersom jag har fått möjligheten att tillsammans med 4 andra (hobby) konstnärer få ställa ut mina tavlor. Våra verk kommer att pryda den vackra och ståtliga S:t Olovs kyrkan under en månads tid med start den 9 november och vernissage den 10 november. Tavlorna kommer att sitta på belysta vita skärmar längs med bänkraderna och jag tror det kommer bli väldigt fint. Jag hoppas att många människor kommer dit och besöker kyrkan och finner något som tilltalar just dom. Jag hade lite huvudbry men de tre tavlor jag valt ut för utställningen känns nu helt rätt i denna miljö.
 
Jag älskar kyrkorum eftersom oavsett om man är troende eller ej så finns ett sånt skönt lugn och fin stämning i kyrkor. Atmosfären är harmonisk och kärleksfull och det kanske inte är så konstigt med tanke på alla böner, lovsånger och kärleksfulla budskap som spridits i dessa rum under en lång tid.
 
Det ska bli roligt och spännande och jag ser framemot det hela. Ännu en önskan jag sänt ut till universum har blivit uppfylld...
 
De tre utvalda...
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Mina tavlor & annat hemmagjort | |
Upp