Energi..

Senaste veckan har jag känt mig ovanligt grinig och känslig. När man ser på det astrologiska läget är det inte förvånande med tanke på vilka krafter som styr. Sedan är ju energierna i världen inte de bästa just nu och det är inte konstigt att man plockar upp dessa och blir påverkad av dom. För mig är det något jag ständigt arbetar med, att inte påverkas av andras sinnesstämnng och när det är tunga energier i rörelse är det extra svårt tycker jag att inte bli påverkad. Jag går i fallgropar men jag försöker att fokusera på det som är bra och det som gör mig glad, även fast det inte är lätt. Ett knep jag brukar ta till då är att ta en liten stund och ta på mig hörlurarna och försvinna i någon skön musik och bara koppla av en stund och tänka på sånt jag vill ha mer av i livet. Så sitter jag en stund och bara dagdrömmer/mediterar och försöker därmed skifta fokus från negativt till positivt. För extra djup avkoppling så brukar jag lägga mig ner och lyssna på Sandra Ingermans trummusik och försvinna bort en stund för att sedan komma tillbaka laddad med energi och kloka tankar...
 
Jag tror jag nämnt det förut att jag regelbundet läser Doreen Virtues änglabudskap. Jag vet inte hur jag först upptäckte henne men det är något magiskt med hennes budskap. Även fast det är riktat till alla som lyssnar så känns det så persnolig och stämmer så bra med hur läget är. Gillar hennes positiva utstrålning och härliga personlighet helt enkelt, jag blir inspirerad av henne! 
 
Nu ser jag framemot att veckan som kommer blir fylld av bra energi och att jag känner mig inspirerad, glad och kärleksfull och att det händer roliga saker.  
 
Varma kramar
 
Min senaste tavla som jag målade förra veckan. Den föreställer Sarakka, som var en samisk gudinna. Som jag förstått det var det främst kvinnornas gudinna i samband med havandeskap och förlossning, men hon dyrkades av männen också. Hon var hemmets beskyddarinna och bodde i eldstaden (www.samer.se)
 
 
Allmänt, Mina tavlor & annat hemmagjort | sarakka | |
Upp