Söndag

I helgen har det varit kalas och familj och vänner har varit här. Jättekul och mysigt men man blir lite extra trött efter allt ståhej. Som tur var hade jag mediyoga idag och jag har nästan smålängtat hela dagen efter dagens pass. Vi var inte så många där idag, men det är väl så när det närmar sig jul, folk blir upptagna på annat håll med allt som ska göras. Det var iallafall ett jättebra pass och läraren berättade lite mer om varför sat kriya är så bra! När man sitter i klippställningen, dvs på knä sittandes på hälarna med händerna rakt upp och fingrarna sammanflätade, så försvinner blodet från armarna och benen till mitten av kroppen och alla inre organ får sig då en riktig genomströmning av blod; en blodmassage; och det gör gott för kroppen. Dessutom stimulerar hälarna akupunkturpunkter som förbättrar och stärker matsmältning och tarmsystem. Av den anledningen kallas ställningen klippställning eftersom magen kan bryta ner en klippa... intressant och nu blev jag mer sporrad att verkligen göra sat kriya varje dag. Idag körde vi faktiskt i 7 minuter och det gick riktigt bra, efteråt var hela bålen alldelens varm och det kändes skönt i kroppen att lägga sig ner för en lång avslappning. Sen fick vi den goda nyheten att mediyogan kommer att fortsätta till våren! jihooooo va glad jag blev för det!!! Nu ska jag faktiskt äta upp det som är kvar av tårtan tillsammans med födelsedagsbarnet.
 
 Till kalaset bakade jag en klassisk gräddtårta...yummi!
 
frukost på sängen såklart!
Allmänt, Sött och gott, Tårtor, yoga | Sat kriya | |
#1 - - joe:

Skönt med yoga. Är du utbildad, eller går du ngn kurs? :)

Svar: ja verkligen! jag har yogat länge från och till så självlärd men inte formellt utbildad :) men drömmen är att gå en yogalärarutbildning. Just nu går jag på mediyogaklass 1 gång i veckan.
Jessica

Upp