Midsommar

Det blir en kall och regnig midsommar som det ser ut, men midsommar är ändå en härlig högtid tycker jag som startar igång sommaren på riktigt. Sedan länge tillbaka anses även midsommarnatten vara magisk och fylld med magiska krafter och övernaturliga väsen. Det sägs vara en natt lämplig att samla läkande växter och spå in i framtiden, en högtid helt i min smak. Annars tycker jag inte det är så viktigt hur man firar midsommar men det betyder mest att ha familjen nära. Idag har jag förberett lite inför imorgon och jag och Kaiser tog en härlig cykeltur och plockade lite midsommarblommor. Sen har jag även (givetvis :P) gjort en dessert -  Vaniljpannacotta med rabarber, tycker jag lät som en god kombo! Jag och Rikard avslutade dagen med att ta en kall bira och en pipa på altanen för att fira semester!. 
 
Önskar er en Riktigt Glad Midsommar från mig!
 
 
Allmänt | |
Upp