Cake pops

Lo och Arvid har flera gånger frågat om jag inte kan göra cake pops igen. Jag gjorde det en gång när Arvid fyllde 3 år men eftersom det var så meckigt så har jag inte gjort det igen... förrän nu. Det var kladdigt och meckigt och stressigt att hinna göra medan barnen var på dagis men nu är det gjort och jag är väldigt nöjd. Riktigt goda blev dom också! 
 
Receptet kommer från Roy Fares bok "United stated of cakes" med några mindre ändringar av mig.
 
Oreo cake pops 
 
Blev ca 25 stycken av den storlek på  bollarna som jag gjorde.
 
Kakbollarna
500 gr (3 paket alá 154 gr) oreokakor
150 gr philadelphiaost
 
Dopping och dekoration
300 gr vit choklad
strössel i olika former och färger
 
ca 25 pinnar, jag använde sugrör i papp som jag klippte i mitten.
 
- Mixa kakorna till smulor i matberedare och blanda med färskosten till en deg. Plasta in och lägg i kylen ca 30 minuter.
- Rulla bollar av degen och lägg på en bricka täckt med bakplåtspapper
- Smält lite choklad i micron och doppa sedan ner toppen på pinnarna i chokladen och stick sedan in i kakbollen. Låt stelna i kylen ca 15 minuter
- Smält resterande choklad och doppa sedan kakbollarna i chokladen, låt rinna av och häll på strössel.
- Stick ner pinnen i en bit frigolit och ställ kallt och låt chokladen stelna.
 
Sedan satte jag in dom i frysen eftersom jag inte ska ha dom ännu.
 
 
 
 
Kram Jessica
Allmänt, Sött och gott | cake pops | |
#1 - - Mamma:

Gud vad du är duktig👍😘

Svar: Tack! :)
Jessica

#2 - - Sandra:

Duktiga du, dom såg goda ut! Kram

Svar: Tack! :) Jo du dom blev goda, var ju tvungen att provsmaka.. kram
Jessica

Upp