BVC och semlor

Idag var det 3-månaders och 6-års kontroll på BVC. Jag var ensam med barnen så jag gruvade mig lite hur det skulle gå om båda pojkarna blev otröstliga efter sprutorna. Men det gick bra! Arvid var först ut och det blev koll av vikt, längd och syn. Han fick även rita lite på ett papper, räkna och göra några motorikövningar. När BVC-sköterskan sedan kallpratade med honom och sa "ja men det verkar ju som allt är bra med dig" så utbrast Arvid "jamen sprutan då!" Så inget mer kallprat utan upp med tröjan så fick han sprutan och han tog den utan att röra en min, så duktig och modig pojke :) Sedan fick han välja en leksak och även Lo fick välja en eftersom hon varit med som support. Sedan kollades Sams vikt och längd innan det var dags för sprutorna och snabbt förbyttes leendet till tårar. Den första sprutan gick bättre och han kunde tröstas fort, efter den andra var han riktigt ledsen. Tydligen är en spruta värre än den andra. 
 
På vägen hem stannade jag på bageriet och köpte semlor åt oss för att vi varit så duktiga. Jag har även laddat upp med alvedon för kvällen för antagligen kommer Sam ha ganska ont idag och bli grinig.
 
Nu ska jag försöka få Sam att sova lite och sedan göra lunch.
 
Ha en bra dag!
 
Kram Jessica
 
 
Allmänt | |
Upp