Mat och barn

Igår till middag körde jag på en wildcard och lagade en indisk daal från ett recept i senaste Buffé. Jag räknade med att barnen inte skulle tycka om det men tänkte jag skulle prova göra det ändå. Men tji fick jag, jag blev paff när båda tyckte det var jättegott och särskilt Lo sa det flera gånger och hon kan vara ganska svårflörtad när det gäller mat. Det är så märkligt det där med barn och mat, ibland duger bara makaroner med lite ketschup och ibland tuggar dom i sig en väldigt smakrik, kryddig och lite stark daal och tycker det är supergott!! Roligt var det iallafall och jag tycker också daal blev jättegott, ännu godare var det idag när alla smaker mojsat till sig.

 

Sam har också utforskat vidare på sina små smakportioner och det går bra. idag fick han smaka lite kokt morot och det smaskade han faktiskt i sig och ögonen lyste lite.. tror han gillade det!

 

Känns som denna dag verkligen bara susat förbi; började med mysig långpromenad och sedan en kaffedejt och på eftermiddagen bakade jag och barnen en körsbärscheesecake som jag tänkte ta med till Lulé. (recept kommer senare om den är god :). Nu är det Mästerkocken!

 

Kram Jessica

 
 
Allmänt, Middagstips, Sött och gott | daal | |
#1 - - Sandra:

Skulle ha haft din " mat energi " och våga,prova nya maträtter

Kram

Svar: Ja ibland går det hem i huset och då är det roligt! Men en hel del petande och pillande och bläande också tyvärr och då är det inte lika kul :/
Jessica

Upp