En tisdag..

Idag var jag iväg en sväng till biblioteket på lunchen och lånade ett gäng böcker. Det blev mest böcker med jultema till barnen men en liten bok om buddism fick jag med till mig själv. Buddism är en religion som tilltalar mig och intresserar mig, fast jag undrar om det egentligen räknas som religion? Har för mig att man kallar det livsfilosofi eller liknande. Ska iallafall bli intressant att läsa boken. 
 
Idag på jobbet blev det bestämt att jag ska fortsätta som hälsoinspiratör tills vidare och det känns kul! Vi är ett bra gäng tjejor i hälsogruppen så det ska bli kul att få jobba tillsammans igen. Tyvärr är det inte så mycket tid avsatt för hälsoinspiratörsarbetet, men det är kul att finns iallafall. Nu när jag jobbar heltid finns det ju inte mycket tid till annat när man kommer hem men idag dekorerade jag några apelsiner med nejlikor och hängde upp... luktar så gott!
 
Meditationen går bra och jag har lyckats hitta en bra rutin men en stunds meditation på morgonen och en stund på kvällen med antingen bara meditation eller yoga och meditation beroende på form. 
 
Nu ropar en bok och en säng på mig.. Gonatt!
 
 
Allmänt | |
Upp