Körsbärsfeber!

Körsbärsträdet bjuder på ett överflöd av bär så jag känner mig förpliktigad att göra något av detta underbara bär. Tanken är att experimentera fram de godaste recept av sylt, saft, paj och muffins. Så just nu ser mitt kök ut som ett slakteri medan jag prövar mig fram. Jag har fått fram en ljuvligt god sylt, förra året misslyckades jag och gillade inte alls sylten. Men denna sylt älskar jag och alla i familjen gillar den, kan inte bli bättre! Nästa steg är att få fram en underbar paj som skulle få Dale Cooper från Twin peaks att storkna men jag är inte där riktigt än...recept kanske kommer sedan om jag inte håller det hemligt. Har en liten dröm att mina barnbarnsbarn ska göra tant Jessicas körsbärspaj enligt hemligt recept.... ;)
 
 
Allmänt, Sött och gott | Körsbärspaj, Körsbärssylt | |
#1 - - Millan:

Härliga bilder! Pajen såg väldigt god ut:)

Svar: Tack! :)
Jessica

Upp