Vår - utrensningens högtid

Aldrig rensas och säljs det på begagnat marknaden så mycket som nu och det gäller även hos oss. Här om dagen fick vi sålt en uppsättning gamla sommardäck för 2500 kr - ka-ching, alltid kul med lite tillskott i kassan. Sedan var det riktigt kyligt och blåsigt ute igår så då kunde jag börja rensa lite i garaget och källaren också. För snart är det grovsopsinsamling här så det är känns bra om man hunnit gå igenom och se om det är något man kan hiva iväg. Så jag har iallafall kommit igång med garagerensningen även fast det är en bit kvar.

Vi har massor av småfåglar som kommer och äter, dricker och badar i sand framför köksfönstret och det är så mysigt att titta på och barnen gillar det också. Här om dagen upptäckte jag att Tumtum varit och tagit en stackars fågel så då blev det hårda bud. Vi köpte en halsband med en plinga till honom som han nu får ha på sig. Tumtum är INTE nöjd, han går runt och skakar på huvudet och försöker springa från plingan. Han vill verkligen inte ha den där plingan, men så får det bli, jag vill skona småfåglarna.

Nu ska jag drömma mig bort en stund på fritidsresors hemsida för igår bokade vi en resa till Gran Canaria till vintern. Det är lååångt tills dess men jag kan inte låta bli att längta redan nu en kylig, gråtrist dag som denna.

 

Drömmer mig iväg....

 
Inte så nöjd Tumtum....
Allmänt | |
Upp